Oferta: dyrektor wielkopolskiego muzeum niepodległości
Data publikacji: 2015-09-17
Nr ref.: PMP/108/2015
Inna jednostka: Prezydent Miasta Poznania
Stanowisko: dyrektor wielkopolskiego muzeum niepodległości
Informacje dodatkowe: Kandydat wyłoniony w konkursie może zostać powołany na stanowisko dyrektora Wielkopolskiego Muzeum Niepodległości na okres od 3 do 7 lat.
Data rozstrzygnięcia oferty
2015-12-17
Zakres podstawowych czynności
- kierowanie pracą Wielkopolskiego Muzeum Niepodległości i reprezentowanie go na zewnątrz;
- wykonywanie zadań określonych w ustawie o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej oraz w statucie Muzeum;
- wykonywanie zadań pracodawcy w stosunku do pracowników zatrudnionych w Muzeum;
- gospodarowanie środkami finansowymi przeznaczonymi na realizację zadań Muzeum, określonymi w uchwale budżetowej Miasta na dany rok;
- gospodarowanie mieniem;
- podejmowanie decyzji dotyczących rozwoju lub zmian w Muzeum;
- współpraca z instytucjami kultury, organizacjami pożytku publicznego, prowadzącymi działalność kulturalno-oświatową oraz wydziałami i biurami Urzędu Miasta Poznania;
- podejmowanie innych działań dla zaspokojenia potrzeb oświatowych, kulturalnych i informacyjnych społeczności miasta oraz upowszechnianie wiedzy i kultury.
Wymagania obowiązkowe
- wykształcenie wyższe
- co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe związane z kulturą lub nauką, w tym co najmniej 3-letni staż pracy na stanowiskach kierowniczych
- znajomość prawa regulującego funkcjonowanie publicznych instytucji kultury oraz zasad organizowania i prowadzenia działalności kulturalnej
- znajomość zagadnień dotyczących pozyskiwania funduszy pozabudżetowych oraz Unii Europejskiej
- znajomość problematyki będącej przedmiotem działalności Wielkopolskiego Muzeum Niepodległości oraz zjawisk w szeroko pojętej kulturze, sztuce i dziedzictwie narodowym
- dobry stan zdrowia
- niekaralność
Wymagania dodatkowe
- wykształcenie w dziedzinie związanej z podstawową działalnością Muzeum (np. historia, muzealnictwo, kulturoznawstwo, konserwacja zabytków, wojskowość)
- ukończone studia podyplomowe, szkolenia, kursy w dziedzinie zarządzania
- dobra znajomość przynajmniej jednego języka obcego
Wymagane dokumenty
- podanie z uzasadnieniem ubiegania się o stanowisko dyrektora Wielkopolskiego Muzeum Niepodległości
- życiorys z charakterystyką dorobku zawodowego, w tym ewentualne rekomendacje (do 10 stron A4);
- pisemne opracowanie koncepcji kierowania Wielkopolskim Muzeum Niepodległości (do 10 stron A4) w aspekcie zarządzania Muzeum i kształtowania jego programu
na okres minimum 4 lat, ze szczególnym uwzględnieniem perspektywy wizji rozwoju Muzeum, współpracy z innymi placówkami kulturalnymi i oświatowymi oraz organizacjami pozarządowymi, gospodarowania środkami finansowymi
i efektywnego wykorzystania bazy lokalowej, z uwzględnieniem projektów inwestycyjnych związanych z funkcjonowaniem instytucji. Dokument ten należy składać w zamkniętej kopercie z tytułem: KONCEPCJA PROGRAMOWO-ORGANIZACYJNA WIELKOPOLSKIEGO MUZEUM NIEPODLEGŁOŚCI; - kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, kwalifikacje
i umiejętności (np. dyplomy, certyfikaty, świadectwa itp.); - udokumentowane i potwierdzone co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe związane z kulturą lub nauką, w tym co najmniej 3-letni staż pracy na stanowiskach kierowniczych (zaświadczenia lub świadectwa pracy);
- oświadczenie o dobrej znajomości języka obcego;
- zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia i braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym, wystawione nie wcześniej
niż miesiąc przed złożeniem oferty; - oświadczenie, że kandydat nie był karany za przestępstwo popełnione umyślnie oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne;
- oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 14, poz. 114 z późn. zm.);
- oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych do celów związanych z przeprowadzanym konkursem (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) oraz na posługiwanie się treściami koncepcji programowo-organizacyjnej kandydata w trakcie posiedzeń Komisji konkursowej
na wyłonienie kandydata na stanowisko dyrektora; - adres do korespondencji elektronicznej;
- pendrive, zawierający skany dokumentów, o których mowa w pkt. 2,3,4
Inne informacje:
- Dokumenty i oświadczenia należy składać w języku polskim, a dokumenty obcojęzyczne powinny być przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego. Kopie dokumentów wymienionych w pkt 4 i 5 kandydat powinien opatrzyć na każdej stronie oświadczeniem o następującej treści: "Oświadczam, że niniejszy dokument jest zgodny z oryginałem" oraz datą i własnoręcznym podpisem. Pozostałe dokumenty i oświadczenia powinny być własnoręcznie podpisane przez kandydata.
- Wszelkie sporządzone osobiście przez kandydata dokumenty winny być własnoręcznie podpisane.
- Oferty należy przesyłać bądź składać w sekretariacie Wydziału Kultury Urzędu Miasta Poznania, pl. Kolegiacki 17, pok. 257, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 22.10.2015 r. włącznie (do godz. 15.00), w zamkniętych kopertach opatrzonych adnotacją: KONKURS NA KANDYDATA NA STANOWISKO DYREKTORA WIELKOPOLSKIEGO MUZEUM NIEPODLEGŁOŚCI, z dopiskiem NIE OTWIERAĆ, a także z podanym wewnątrz adresem zwrotnym wraz z numerem telefonu kontaktowego i adresem elektronicznym kandydata. Za datę złożenia oferty uważa się datę wpływu do Wydziału Kultury Urzędu Miasta Poznania. Oferty, które wpłyną po tym terminie, nie będą poddane procedurze konkursowej.
- Do przeprowadzenia postępowania konkursowego Prezydent powoła Komisję konkursową, zgodnie z zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 30 czerwca 2004 r. w sprawie organizacji i trybu przeprowadzania konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora instytucji kultury (Dz. U. z 2004 r. Nr 154, poz. 1629) i określi tryb jej pracy.
- Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach: I etap - sprawdzenie ofert pod względem formalnym bez udziału kandydatów i II etap - rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami spełniającymi wymagania formalne. O terminie i miejscu przeprowadzenia rozmów kandydaci zostaną poinformowani indywidualnie.
- Korespondencja z uczestnikami konkursu odbywać się będzie wyłącznie drogą elektroniczną na adres wskazany przez kandydata we wniosku.
- Zwrot dokumentów złożonych w ramach konkursu nastąpi po dwóch miesiącach od zakończenia i ogłoszenia wyniku.
- Informacja o wyniku konkursu, tj. protokoły z posiedzenia Komisji konkursowej zostaną zamieszczone na stronie internetowej UMP jako załączniki do zarządzenia powołującego Komisję konkursową do spraw wyboru kandydata na stanowisko dyrektora Wielkopolskiego Muzeum Niepodległości.
- Przewidywany termin rozpatrzenia wniosków oraz zakończenia postępowania konkursowego: 30 listopada 2015 roku.
- Postępowanie konkursowe odbywa się z uwzględnieniem przepisów o dostępie do informacji publicznej.
- Informację o warunkach organizacyjno-finansowych działalności Wielkopolskiego Muzeum Niepodległości kandydaci na stanowisko dyrektora mogą uzyskać w siedzibie instytucji: Poznań, Stary Rynek 3 - Odwach (sekretariat Instytucji), tel.: 61 851 72 89 - od poniedziałku do piątku w godz. 900-1500 oraz w Wydziale Kultury Urzędu Miasta Poznania, tel.: 61 878 54 55.
Informacja o wyniku naboru
info_o _ naborze_MUZ_Niep_2015.doc
Przetwarzanie danych osobowych
Metryczka
Opis zmian: info o naborze 108/2015 (Aktualizacja)
Opublikował(a): Maria Kuśnierz
Data i godzina publikacji: 2015-12-17 15:32