Oferta: dyrektor wielkopolskiego muzeum niepodległości

Data publikacji: 2015-09-17
Nr ref.: PMP/108/2015
Inna jednostka: Prezydent Miasta Poznania
Stanowisko: dyrektor wielkopolskiego muzeum niepodległości
Informacje dodatkowe: Kandydat wyłoniony w konkursie może zostać powołany na stanowisko dyrektora Wielkopolskiego Muzeum Niepodległości na okres od 3 do 7 lat.

Data rozstrzygnięcia oferty

2015-12-17

Zakres podstawowych czynności

  1. kierowanie pracą Wielkopolskiego Muzeum Niepodległości i reprezentowanie go na zewnątrz;
  2. wykonywanie zadań określonych w ustawie o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej oraz w statucie Muzeum;
  3. wykonywanie zadań pracodawcy w stosunku do pracowników zatrudnionych w Muzeum;
  4. gospodarowanie środkami finansowymi przeznaczonymi na realizację zadań Muzeum, określonymi w uchwale budżetowej Miasta na dany rok;
  5. gospodarowanie mieniem;
  6. podejmowanie decyzji dotyczących rozwoju lub zmian w Muzeum;
  7. współpraca z instytucjami kultury, organizacjami pożytku publicznego, prowadzącymi działalność kulturalno-oświatową oraz wydziałami i biurami Urzędu Miasta Poznania;
  8. podejmowanie innych działań dla zaspokojenia potrzeb oświatowych, kulturalnych i informacyjnych społeczności miasta oraz upowszechnianie wiedzy i kultury.

Wymagania obowiązkowe

  1. wykształcenie wyższe
  2. co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe związane z kulturą lub nauką, w tym co najmniej 3-letni staż pracy na stanowiskach kierowniczych
  3. znajomość prawa regulującego funkcjonowanie publicznych instytucji kultury oraz zasad organizowania i prowadzenia działalności kulturalnej
  4. znajomość zagadnień dotyczących pozyskiwania funduszy pozabudżetowych oraz Unii Europejskiej
  5. znajomość problematyki będącej przedmiotem działalności Wielkopolskiego Muzeum Niepodległości oraz zjawisk w szeroko pojętej kulturze, sztuce i dziedzictwie narodowym
  6. dobry stan zdrowia
  7. niekaralność

Wymagania dodatkowe

  1. wykształcenie w dziedzinie związanej z podstawową działalnością Muzeum (np. historia, muzealnictwo, kulturoznawstwo, konserwacja zabytków, wojskowość)
  2. ukończone studia podyplomowe, szkolenia, kursy w dziedzinie zarządzania
  3. dobra znajomość przynajmniej jednego języka obcego

Wymagane dokumenty

  1. podanie z uzasadnieniem ubiegania się o stanowisko dyrektora Wielkopolskiego Muzeum Niepodległości
  2. życiorys z charakterystyką dorobku zawodowego, w tym ewentualne rekomendacje  (do 10 stron A4);
  3. pisemne opracowanie koncepcji kierowania Wielkopolskim Muzeum Niepodległości (do 10 stron A4) w aspekcie zarządzania Muzeum i kształtowania jego programu
    na okres minimum 4 lat, ze szczególnym uwzględnieniem perspektywy wizji rozwoju Muzeum, współpracy z innymi placówkami kulturalnymi i oświatowymi oraz organizacjami pozarządowymi, gospodarowania środkami finansowymi
    i efektywnego wykorzystania bazy lokalowej, z uwzględnieniem projektów inwestycyjnych związanych z funkcjonowaniem instytucji. Dokument ten należy składać w zamkniętej kopercie z tytułem: KONCEPCJA PROGRAMOWO-ORGANIZACYJNA WIELKOPOLSKIEGO MUZEUM NIEPODLEGŁOŚCI;
  4. kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, kwalifikacje
    i umiejętności (np. dyplomy, certyfikaty, świadectwa itp.);
  5. udokumentowane i potwierdzone co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe związane z kulturą lub nauką, w tym co najmniej 3-letni staż pracy na stanowiskach kierowniczych (zaświadczenia lub świadectwa pracy);
  6. oświadczenie o dobrej znajomości języka obcego;
  7. zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia i braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym, wystawione nie wcześniej
    niż miesiąc przed złożeniem oferty;
  8. oświadczenie, że kandydat nie był karany za przestępstwo popełnione umyślnie oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne;
  9. oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 14, poz. 114 z późn. zm.);
  10. oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych do celów związanych z przeprowadzanym konkursem (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) oraz na posługiwanie się treściami koncepcji programowo-organizacyjnej kandydata w trakcie posiedzeń Komisji konkursowej
    na wyłonienie kandydata na stanowisko dyrektora;
  11. adres do korespondencji elektronicznej;
  12. pendrive, zawierający skany dokumentów, o których mowa w pkt. 2,3,4 

Inne informacje:

  1. Dokumenty i oświadczenia należy składać w języku polskim, a dokumenty obcojęzyczne powinny być przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego. Kopie dokumentów wymienionych w pkt 4 i 5 kandydat powinien opatrzyć na każdej stronie oświadczeniem o następującej treści: "Oświadczam, że niniejszy dokument jest zgodny z oryginałem" oraz datą i własnoręcznym podpisem. Pozostałe dokumenty i oświadczenia powinny być własnoręcznie podpisane przez kandydata.
  2. Wszelkie sporządzone osobiście przez kandydata dokumenty winny być własnoręcznie podpisane.
  3. Oferty należy przesyłać bądź składać w sekretariacie Wydziału Kultury Urzędu Miasta Poznania, pl. Kolegiacki 17, pok. 257, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 22.10.2015 r. włącznie (do godz. 15.00), w zamkniętych kopertach opatrzonych adnotacją: KONKURS NA KANDYDATA NA STANOWISKO DYREKTORA WIELKOPOLSKIEGO MUZEUM NIEPODLEGŁOŚCI, z dopiskiem NIE OTWIERAĆ, a także z podanym wewnątrz adresem zwrotnym wraz z numerem telefonu kontaktowego i adresem elektronicznym kandydata. Za datę złożenia oferty uważa się datę wpływu do Wydziału Kultury Urzędu Miasta Poznania. Oferty, które wpłyną po tym terminie, nie będą poddane procedurze konkursowej.
  4. Do przeprowadzenia postępowania konkursowego Prezydent powoła Komisję konkursową, zgodnie z zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 30 czerwca 2004 r. w sprawie organizacji i trybu przeprowadzania konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora instytucji kultury (Dz. U. z 2004 r. Nr 154, poz. 1629) i określi tryb jej pracy.
  5. Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach: I etap - sprawdzenie ofert pod względem formalnym bez udziału kandydatów i II etap - rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami spełniającymi wymagania formalne. O terminie i miejscu przeprowadzenia rozmów kandydaci zostaną poinformowani indywidualnie.
  6. Korespondencja z uczestnikami konkursu odbywać się będzie wyłącznie drogą elektroniczną na adres wskazany przez kandydata we wniosku.
  7. Zwrot dokumentów złożonych w ramach konkursu nastąpi po dwóch miesiącach od zakończenia i ogłoszenia wyniku.
  8. Informacja o wyniku konkursu, tj. protokoły z posiedzenia Komisji konkursowej zostaną zamieszczone na stronie internetowej UMP jako załączniki do zarządzenia powołującego Komisję konkursową do spraw wyboru kandydata na stanowisko dyrektora Wielkopolskiego Muzeum Niepodległości. 
  9. Przewidywany termin rozpatrzenia wniosków oraz zakończenia postępowania konkursowego: 30 listopada 2015 roku.
  10. Postępowanie konkursowe odbywa się z uwzględnieniem przepisów o dostępie do informacji publicznej.
  11. Informację o warunkach organizacyjno-finansowych działalności Wielkopolskiego Muzeum Niepodległości kandydaci na stanowisko dyrektora mogą uzyskać w siedzibie instytucji: Poznań, Stary Rynek 3 - Odwach (sekretariat Instytucji), tel.: 61 851 72 89 - od poniedziałku do piątku w godz. 900-1500 oraz w Wydziale Kultury Urzędu Miasta Poznania, tel.: 61 878 54 55.

Informacja o wyniku naboru

info_o _ naborze_MUZ_Niep_2015.doc format DOC

Przetwarzanie danych osobowych

Metryczka

Opis zmian: info o naborze 108/2015 (Aktualizacja)
Opublikował(a): Maria Kuśnierz
Data i godzina publikacji: 2015-12-17 15:32